dickwaterink.reismee.nl

Australie (Oostkust)

Het heeft even geduurd, maar vandaag dan een gaatje gevonden voor een update. Na mij fantastische tijd in Azie was het de beurt aan Australie (of Oz!). De eerste halte was Cairns en bij aankomst op het vliegveld bleek het dus flink te regen en dat zou, naar wat later bleek ook nog even zo blijven. Het was er namelijk regenseizoen, al was dat dit jaar een stuk heftiger dan normaal. Cairns is op zich niet een hele bijzondere plaats, maar je kan er wel fantastisch duiken. En aangezien ik mn PADI heb gehaald in Thailand moest ik daar natuurlijk gebruik van maken. Uiteindelijk heb ik 4 dagen op een boot gespendeerd, waarbij ik in ruil voor werk (afwassen, etc.) GRATIS duiken kreeg. Uiteindelijk heb ik 11 keer gedoken in het Great Barrier Reef en het was een superervaring. Met name de nachtduiken waren vet, want dan zie je de echte jagers waaronder haaien! Verder de nodige turtles, Nemo's, eels, stingrays, etc. gezien.

De dagen dat het mooi was in Cairns (zelden) gingen we naar het strand. En de avonden werden voornamelijk gebruikt om alcoholische versnaperingen te nuttigen. Met name het geweldige wonderdrankje goone is aardig vaak aan bod gekomen. Wel moet ik zeggen dat Oz extreem duur is en dan valt Cairns nog mee. Uiteindelijk ben ik 10 dagen in Cairns gebleven, omdat de bussen ivm de hevige regenval/overstromingen niet gingen. Daarom na 10 dagen besloten om een vliegtuig te pakken richting Brisbane. Ik sla dan wel de Whitsundays en Fraser Island over, maar dat is niet anders. Was aardig klaar met Cairns!

In Brisbane kon ik bij mn Ierse vrienden tukken, dus dat scheelde aardig in de kosten. En zij konden mij een btje wegwijs maken in de stad natuurlijk. Hoogtepunt daar was de Koala Sanctuary waar ik alle 'native' animals gezien en gevoerd heb, waaronder de kangoroo en de koala. Daarnaast veelvuldig met deze gasten op stap geweest en van het iets betere weer genoten. En ik heb natuurlijk uitgebreid St. Patricksday gevierd. Een echte Ierse aangelegenheid, dus aardig wat Guinnes getankt!

Na Brisbane ben ik naar Surfers Paradise gegaan. Ook daar kon ik bij een bekende tukken. Ik kwam daar 's avonds aan en aangezien er een verjaardag in het appartement was, meteen flink aan het feesten geslagen. En dat nog 2 dagen gedaan, maar ik moet zeggen dat Surfers Paradise niet mijn stad is. Het heeft echt veel weg van Salou, dus ben hier niet al te lang gebleven. De volgende stop was stukken beter, Byron Bay. Een klein stadje, maar de sfeer is daar veel beter en een stuk relaxter. Ben daar eigenlijk te kort gebleven, maar Byron is ongeveer het duurste waar ik geweest ben. Je spendeert daar met gemak 70 dollar per dag, als het niet meer is. In Byron heb ik voornamelijk gechilled en van het mooie weer genoten. Mocht ook wel weer een keer na al die regen.

Na Byron heb ik de nachtbus gepakt richting Sydney. En geen oog dichtgedaan, wat een K*Tbus. Eenmaal aangekomen snel ingecheckt in een hostel en daarna met iemand uit de bus Sydney bekeken. Eerst door de Botanical Gardens gewandeld (erg mooi aangelegd trouwens) en vervolgens richting de 'famous' Opera House' en ' Harbour Bridge' gegaan. Natuurlijk een must als je in Sydney bent. Na deze lange wandeling weer terug gegaan naar het hostel en vrij vroeg gaan tukken, want veel of beter gezegd geen slaap gehad de nacht ervoor!

De volgende dag met ik met een gast van het hostel naar Manly Beach gegaan, omdat het het superweer was en aangezien het hier nu herfst is moet je er nu nog maar van genieten. Die avond met name met de gasten van het hostel biertjes gedronken. Big Hostel bleek uiteindelijk een relaxed hostel en heb daar veel vrienden gemaakt. De dagen vlogen hier voorbij en echt veel dingen gezien: Cogee Beach, wijk Glebe, Darling Harbour en nog veel meer. Verder heb ik hier ook nog met mensen afgesproken die al kende voordat ik begon met reizen. Ook erg gezellig om die mensen weer eens te spreken.

Zoals ik al zei vloog de eerste week voorbij en in de 2e week zouden mn ouders voor een paar dagen komen. Met hun heb ik dus alle highlights van Sydney bekeken en verder de Blue Mountains gedaan. En met name de Blue Mountains waren echt super, wat een mooie omgeving. En na 2,5 dag met mn ouders opgetrokken te hebben, vertrokken zij richting Cairns. Voor mij stond alleen nog Armin van Buuren op het programma op 16 april. En dit was echt super. Met 20.000 man lekker naar de klote!! Gisteren en vandaag staan met name in het teken van bijkomen en vanavond dan richting Melbourne. So goodbye korte broek!! Tot de volgende update.

Have a good one..

Dick

Reacties

Reacties

Rogier

Allemaal goed en aardig, maar ik heb me ook opgegeven voor de ongecensureerde nieuwsbrief! Waar blijft die?

Nynke

Ha lieverd, mooie verhalen hoor! Fijn dat je al die leuke mannen ontmoet. Maarehhmm inderdaad.... waar blijven de chicks in het verhaal????? Big hug!

Dick

Hebben jullie die niet ontvangen dan?? Erg Vreemd!! Zal daar de volgende keer op letten als ik ergens in Zuid-Amerika zit tussen de Braziliaanse, Argentijnse en Colombiaanse schoonheden!

Edwin

Hahaha en die zijn er daar genoeg!! hahaha Ben benieuwd naar die volgende update dan jongen.
Anders log ik wel even in in de ongecensureerde site van je haha
Have fun!

Patrick

Zo beetje laat maar weer een mooi verhaal en weer heel erg veel meegemaakt. Ben nu zelf weer terug uit Nepal en dat was ook super!!

Kijk uit naar je volgende verhalen!!

Groetjes

pap en mam

je hebt weer een mooi verhaal geschreven.
verder hier alles oke.
en wij wensen jou een fijne verjaardag zaterdag.
wij horen nog wel .
grt pa en ma

annemarie naberman

Hey dick

Van harte met je verjaardag.

Groetjes uit Genemuiden

Leo en Sini

Weer een mooi verhaal van wat je allemaal ziet en mee maakt. Geniet er nog maar even van, voor je het weet zijn de maanden al weer voorbij.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Leo en Sini

lennips@ziggo.nl

Halli Dick.

Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!!!!! Hoe jong ben je????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!