dickwaterink.reismee.nl

Thailand & Laos

Na 3 weken dan eindelijk een update van mijn ervaringen tot nu toe en ik heb aardig wat dingen mee gemaakt. Toen ik vertrok was er sprake van veel regen en overstromingen in Thailand. Nou daar heb ik anders weinig van gemerkt. Toen ik aankwam was het daar al behoorlijk warm en dat is eigenlijk de afgelopen 3 weken niet veranderd. Maar hieronder in het kort mijn belevenissen.

Bangkok

Van tevoren had ik voor 3 nachten een hostel geboekt dichtbij Kao San Road. The place to be voor een backpacker als ik. Deze eerste dagen heb ik veelal met een Zweed op getrokken, die daar al maanden woonachtig was. Vooral 's avonds trok ik met hem op en dronken we de nodige biertjes. Bangkok zelf is een enorme stad, maar wel erg smerig en iedere Thai wil wat van je. Ze willen allemaal geld aan je verdienen en daar doen ze alles voor. De tuktuk-drivers zijn nog het ergste. Ze brengen je ongevraagd naar juweliers, kleermakers, souvenirshops en als je dan lang genoeg binnen blijft of wat koopt dan krijgen zij daar geld en/of een GRATIS gasoline voucher voor. Wat heb ik nu verder van Bangkok gezien in die 3 dagen. Veel buddha's, heel veel buddha's. Liggend, staand, groot en klein het maakt niet uit. Daarnaast heb je nog een tweetal paleizen, de Golden Mountain, etc. Maar na 3 dagen Bangkok had ik wel genoeg gezien van deze grote, maar smerige stad. Dus heb ik de nachtrein gepakt richting Chiang Mai. Dit rit duurde ruim 9 uur en veel geslapen heb ik niet, maar toch was de reis best comfortabel, maar niet te vergelijken met de NS. We hebben het in Nederland nog niet zo slecht.

Chiang Mai

Als je Bangkok gewend bent dan is Chiang Mai een verademing. De mensen zijn veel aardiger en niet zo opdringerig als in Bangkok. Echt een leuke en gezellige stad. Mijn idee was om in Chiang Mai 3 dagen te gaan trekken in de jungle. Ik zat in een groep met 2 Fransen en een stel uit Nederland. Alleen die waren iets ouder dan de gemiddelde toerist, dus voor hen was het wel zwaar. Vanuit Chiang Mai moesten we eerst een uur rijden richting het noorden. Vandaar uit gingen we te voet verder richting de eerste grote waterval van de dag, en er zouden dus nog meer volgen. Na het zien van alle watervallen, tempels, etc. gingen we verder richting ons kamp en bij aankomst ging de zon bijna onder (zie foto). Eten en drinken deden we rond het kampvuur en dat was echt supergezellig. Maar de volgende dag was het weer vroeg dag, dus toen iedereen een btje aangeschoten begon te raken, zijn we gaan slapen. En in de jungle was het echt ontzettend koud, dus echt lekker slapen is het niet. De volgende dag was het eigenlijk een beetje hetzelfde liedje: heel veel wandelen, maar zo zie je nog eens wat. De laatste dag stond in het teken vanhet rijden op een olifanten aansluitend bamboo-rafting. Wat ik uiteindelijk een beetje vond tegenvallen, maar op een olifant rijden is wel een ervarig. Al met al een geslaagde ervaring in de jungle. Na de jungletocht ging de reis verder naar Chiang Kong, dat licht ten noorden van Chiang Mai op ongeveer 7 uur rijden. Chiang Kong is het grensplaatsje met Laos en van daaruit zouden we met de slowboat naar Luang Prabang gaan.

Luang Prabang

Eenmaal in Chiang Kong bleek dat ik mijn kamer moest delen met een Canadeze dinie. Zij zat in het zelfde hostel als ik en men ging ervan uit dat we een ' couple' waren. Die avond heb ik samen met haar en een 5-tal Ieren (3 jongens, 2 meiden)de nodige biertjes gedronken en het supergezellig gehad. (Op het moment van schrijven reis ik nog steeds met deze groep samen) De volgende ochtend zou de slowboat rond 10.00 vertrekken, maar die Lao people nemen het niet zo nauw met de tijd en het regelens van je visum. Iedereen moet dat papiertje (paspoort) in de handen hebben gehad alvorens je de grens over mag. Dus rond 13.00 vertrokken weeindelijk richting onze eerste stop: Pak Beng. Na 8 uur varen was dit plaatsje eindelijk bereikt. En van een echt comfortabele reis wasgeen sprake, maar weleen mooie ervaring om op deze manier over de Mekong rivier te varen. In Pak Beng was niet heel veel te beleven, buiten de gewoonlijke alcoholische versnaperingen met hier en daar wat andere uitprobeersels. De volgende dag moest ik weer vroeg uit de veren, omdater weer ruim 8 uur gevaren moest worden richting Luang Prabang, de voormalige hoofdstad van Laos. Luang Prabang is echt een fantastische stad, waar van alles te beleven is. Met name de ' night-market'is super. En waar je voor 10.000 Kip (ongeveer 1 Euro) je helemaal vol kan eten met noodles, chicken, groenten, rijst, etc. etc. Ik kan me goed voorstellen dat deze stad om de UNESCOworld heritage lijst staat.Anyway de eerste dag in Luang Prabang zijn we naar de watervallen gegaan op een uurtje rijden van Luang Prabang. Echt een superlocatie en tevens kon je daar ook zwemmen. Wat in deze hitte geen overbodige luxe is. De andere dagen hebben we met de fiets de omgeving bekeken en dat brengt je toch op unieke plekjes. De avonden stonden vooral in het teken van lekker eten en veel uitgaan met de mensen uit het SpicyLaos hostel. Een groep van zo'n 20 man, die er elke avond een waar feest van maakte

Wink
SpicyLaos is echt een fantastisch hostel, waar van alles te doen is. Ook bij mijn volgende stop in Vang Vieng zal ik hier verblijven.

Vang Vieng

Na Luang Prabang zijn we met de minivan richting Vang Vieng gegaan. Deze rit duurde 6 uur door een prachtig gebied. Al moet ik wel zeggen dat men er een vreemde rijstijl op nahoudt. Echt veilig rijden doen ze niet.Anyway, ik ben er veilig aangekomen en dat is het belangrijkste. Vang Vieng staat eigenlijk om 1 ding bekend: tubing. Dit is met een band de rivier afgaan en onderweg kom je talloze barretjes tegen waar de free shots en de buckets alcohol (Lao Whiskey Cola)op je staan te wachten. Tegen de tijd dat je bij de laatste bar bent (6 uur 's avonds, ben je aardig in een andere wereld beland

Laughing
. Naast alcohol heb je daar ook jumps, glijbanen, kabelbanen om zo af en toe verkoeling te zoeken. Het idee was om hier een week te blijven en om de dag te gaan tuben. Iedere dag tubenis niet te doen, tuben sloopt je echt!!De 3e dag van tuben hadden de4 jongens uit onze groephet idee om als turtles te gaan tuben en we hebben daarom ook ons best gedaan om zo groen mogelijk aan de start te verschijnen. En omdat ik'Dutch' ben was ik Rafael(de oranje).Helaas zijn hier geen foto's van!!

Uiteindelijk is deze week tuben onvergetelijk geweest, maar ik was echt verrot op het eind en elke keer het nummer 'We don't speak no Americano' te horen is ook geen pretje. Dus tijd om te vertrekken richting de hoofdstad van Laos Vientiane.

Vientiane

Gisteren zijn we in Vientiane aangekomen. Alleen zonder onze Canadeze dame, omdat zij nog geen visum had voor Vietnam. Vandaag hebben we de stad een beetje bekeken en morgen vertrekken we naar Hanoi (Vietnam). Vier van ons, waaronder ikzelf gaan vliegen. De andere 2 gaan met de bus. Een busrit van 24-30 uur is niet voor mij weggelegd, dan vlieg ik toch liever in een uurtje naar Hanoi voor 100 Euro.

In het kort was Laos echt fantastisch (awesome) en echt een aanrader!! Thailand is leuk, maar de mensen en de sfeer in Laos is gewoon veel beter. Nou tot de volgende update!!

Groetjes Dick

Reacties

Reacties

Patrick Veeloo

Heey Dick!!

Leuk om dit allemaal te lezen zeg!! Was alweer een beetje op de hoogte maar nu krijg ik wel een goed beeld. Ook leuk dat je leuke mensen ontmoet hebt om mee samen te reizen.

Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

Groetjes

Patrick

Marc Maandag

Hey Dick,

Leuk om te lezen wat je zoal ervaart in die landen en steden.

Rafael is trouwens de rode turtle, en Michelangelo de oranje ;), maar daardoor zal de lol er niet minder om zijn geweest denk ik...

Ik blijf je volgen.

Gr. Marc

Gertjan

Top man. Have fun!

Nynke

Dick!!!!!

Fantastisch dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! Sinds je weg bent blijven de sweekends borrels in Utreg wat uit, strangely.. Gelukkig is er over jouw promilage nog niet echt te klagen zo ik lees, pas je op dat je niet met bierbuik terug komt :p. Ohnee, dat tuben ed. kleedt je wel weer uit hehe. Nou lieverd, we mailen!

Heulle grote knuffel!

Gert Waterink

Haha, weinig meer info over die Canadese dinie :-P? Maar fantastisch om te lezen dat het helemaal supertof is. Bijzonder om te lezen dat Laos wat meer een aanrader is dan Thailand. Niet zo heel verrassend ook. Anyways, ik wil ook tuben!!!

Niels

Hé Dick,

Erg cool je eerste verslagje.
Rustig an he? ;-)

gr

Annemarie Naberman

Hey Dick

Leuk om je belevenissen te lezen. Goed om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Mooie foto's.
Have Fun

Groeten Annemarie

pap en mam

hoi dick wat een mooi verhaal en de foto"s, mooi dat het goed met je gaat .
doe verder rustig aan ,en de grt van ons allemaal in maiberg

Matthias

Damn, dat tuben lijkt me echt mooi! Kijk je wel een beetje uit met "andere dingen proberen"? ;) Haha, echt mooie verhalen man, ga zo door en keep us posted!

Edwin

Yoo Dickie,
Vermaak je je niet al te veel want dadelijk wil je niet meer terug jongen! Haha Echt super mooie verhalen weer. Keep the tankspririt a live!
Ik zal je rol proberen over te nemen om Arjen en Nynke mee te krijgen met de weekendborrels ;) haha
tot snel!
groeten Edwin

Marjolein

Ha Dick,

Super leuk verhaal! krijg spontaal zin in dat tuben :) (zeker als je hier weer een beetje op kantoor zit)

Leuk ook de foto's! Volgende keer ook foto's waar je op staat!!!!! haha dan weten we zeker dat je er ook echt bent :)

x
Marjolein

Andrik

Heey Dick!!

Mooi verhaal man! Veel plezier verder komende weken!!

En af en toe ook ff wat melk drinken...


Groeten Andrik

Martin ten Hove

Goed bezig daarzo! Gaaf man.

Joce

Hoi Dick,

Volgens mij vermaak je je uitstekend in verweggiestan. Leuk om te lezen. Gert heeft wel een puntje, zeer weinig info over de Canadese Dinie.
Ik volg je! Daar heb ik in mijn verlof alle tijd voor!!

xxx Joce

Justin

I knew...I knew you would be loving us Canadians wherever you went... this is just the beginning.

Francos

Herkenbaar Dickoh!

Enjoy..

Brigitta

Hey liefje!

Dat klinkt allemaal geweldig! En leuk dat je gezellige mensen hebt getroffen om een tijdje samen mee te reizen. Maar daar was ik niet zo bang voor... ;)
Enjoy!
Xb

fam. Willems

Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt.
Je ziet en beleeft heel wat.
We zullen je blijven volgen.

egbert gea

zo Dick je vermaakt je wel hoor, maar we hadden ook niet anders verwacht. Mooie fotos hoor. Geniet er maar goed van. gr.

Dennis Wittenberg

Heey Dick,

Mooi om te lezen hoe het daar is, en dat je je goed vermaakt.

Veel plezier nog

Gr Dennis

Gretha

omg...... Wat een belevenissen... je bent je roeping misgelopen! Je moet journalist worden..... of in ieder geval .......barkeeper !! :) hahaha

Have fun and enjoy of ... Veule Wille ..

Groetjes!

Peet & Jo

He hoi!

Wat super om te lezen zeg! Gaaf allemaal!
Mooi dat het goed met je gaat!
Gave foto's ook....volgende x ook foto's waar jij bij op staat ok haha ;)
Geniet er lekker van! Have fun!

Greetz

Wilco

Hee Dick,

Klinkt gaaf en mooie foto's! Mooi dat je het goed naar je zin hebt en nog veel plezier de komende tijd!

Groeten vanuit San Sebastian,

Wilco

Marco

Yo Dicks!

Goed verhaal man, leuk om te lezen. Klinkt allemaal ook lekker warm, in elk geval warmer dan de gevoelstemperatuur van -20 hier. In elk geval goed te lezen dat je je vermaakt! Ben benieuwd naar je volgende update!

Een groet uit Zwolle,

Marco

lennips@ziggo.nl

mooie reisverhalen Dick. We hopen dat je nog veel moois mag zien. We zullen geregels op je site kijken. Fijne dagen en groetjes Geert en Riekie vanuit een besneeuwd en koud Beerzerveld.

Fam Willems

Dick de beste wensen voor 2011. Het gaat je wel goed zo te zien aan de foto's die we bij je pa en ma gezien hebben.
Geniet er van, ook in dit nieuwe jaar. We zien uit naar je volgende schrijven.

Groetjes, Leo-Sini-Bastiaan en Jorian

Wim en Gerry Nijboer

Dick we wensen jou veel reis plezier in 2011,geniet ervan, voor je het weet is de reis weer ten einde. Leuk om je verhalen te lezen,laat dus regelmatig iets van je horen. Dick een hartelijke groet vanuit Egede

Wim, Gerry en Jan

lennips@ziggo.nl

Hallo Dick. In de eerste plaats willen we jou een heel gelukkig 2011 wensen. We hopen dat ook dit jaar een jaar wordt vol van mooie spannende verhalen van al je reis-blevenissen. Geniet er maar van. Een jaar is zo voorbij vooral als je volop genieten kunt.
Alle Goeds van Geert en Riekie

Fam.Dick Naberman uit Genemuiden

Hallo Dick, wat een Fantastische reis en waar je al geweest bent en nog gaat.Wij wensen jou het allerbeste toe ook voor 2011 geniet er van

de groeten van de Fam.Naberman.

Alwin en Inge

Hallo Dick! Mooie reisverslagen van al die mooie ervaringen. Wij hopen aankomende zomer richting Maleisië te reizen. Geniet van alle mooie dingen daar! Veel geluk Dick!

Ciao ciao

Harm en Jannie

Hallo Dick !Wat een fantastisch verslag waar je geweest bent en nog naar toegaat Geniet van de mooie dingen daar!Veel Plezier gr uut beerzerveld
en op naar het volgende verslag

Harm en Jannie Ajuuu

marga naberman

he hello hello Dick!!
Jongen wat goed zeg wat je allemaal doet tof hoor alles bekijken en feesten lekker zuipen af en toe ja ja....... maar even toe de point die tuinslang van je gebruik je toch niet alleen voor het plassen.....want wat dat betreft moet je natuurlijk wel zeggen waar de wildste vrouwen vandaan komen ja ja nou geniet er lekker van veel plezier groetjes marga naberman

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!