dickwaterink.reismee.nl

Maleisie, Singapore, Thaise Eilanden

Penang

Zoals ik aangaf uit mijn vorige update was het plan om richting Penang (Georgetown) te gaan en uiteindelijk ben ik daar ook aangekomen. Maar een veel alchohol en weinig slaap een nacht van te voren helpen niet echt mee aan een relaxte, lange busrit. Eenmaal aangekomen een hostel opgezocht en met 2 gasten weer verder gegaan waar ik die vorige dag gebleven was. Verder is Georgetown is een rustige stad met veel toeristen die de middelbare leeftijd al ruim gepasseerd hebben, dus ben daar niet echt lang gebleven. Heb daar nog wel de grootste Buddha tempel van Maleisie bezocht die bovenop een berg ligt en de botanical gardens. Dat laaste was erg teleurstellend. Verder heb ik ook een Maleisisch ziekenhuis van binnen gezien, aangezien een dame in onze dorm helemaal doordraaide en de enige optie was uiteindelijk het ziekenhuis. Samen met een Nederlandse en de toeristenpolitie in een politieauto naar het ziekenhuis gebracht en daar alles zoveel mogelijk afgehandeld. Maar het is toch wel indrukwekkend om te zien hoe een ziekenhuis in het buitenland eruit ziet. Toch andere maatstaven.

Melaka

Na Penang ben ik voor 2 dagen naar Melaka gegaan. Aangezien Nederland dit in het verleden een paar 100 jaar in haar bezit heeft gehad, was ik benieuwd of daar nog wat van te zien was. En aan een aantal dingen kan je zien dat Nederland daar geweest. Nederlandse grafstenen in een kerk, het Stadthuys en nog wat andere gebouwen. En je kan er zelfs Nederlands eten in krijgen, zoals kroketten, pindakaas, hagelslag, etc. Voor de rest was Melaka niet zo spannend. Wel hebben we met een groep nog uitgebreid het Chinees nieuwjaar gevierd! Dit duurt 14 dagen en iedereen Chinees gaat dan weer naar z'n geboorteplaats terug om dit te vieren

Singapore/KL

Na Melaka was Singapore aan de beurt. Wat meteen opvalt, is dat Singapore een erg moderne maar vooral schone stad is. Er is bijna geen afval op straat te vinden, en als je dit toch doet dan maak je kans op een flinke boete. Ook hier was er nog steeds Chinees nieuwjaar en vooral 's avonds werd dit gevierd. Verder was Little India ook erg de moeite waard. Maar uiteindelijk ben ik ook hier niet lang gebleven, omdat het veel te duur is. Na Singapore ben ik terug gegaan naar Kuala Lumpur en daar heb ik met Hans afgesproken en 2 lui die ik nog ken vanuit Cambodia. Eenmaal aangekomen zijn we met zn allen flink op stap gegaan en na 5 jugs met Margerita's en flink wat bier ging het lichtje langzaam. De dagen daaropvolgend heb ik voornamelijk gechilled en kon ik voor niks bij Hans tukken. Scheelt weer!!

Phuket & Phi Phi

Na KL ben ik naar Phuket gevlogen. Phuket Town was erg relaxed en vanwege het Chinese Nieuwjaar was er iedere avond een cultureel festival in de straten. Dus supergezellig! Ben verder ook nog in Patong op Phuket geweest, maar als je van oude mannen in te korte speedo's houdt en te veel dronken idioten moet je daar beslist heen gaan. Het lijkt wel een combinatie tussen Salou en Marbella. Niet mijn ding! Verder heb ik nog de James Bond eilanden aangedaan en een floating muslimvillage bezocht.

Na Phuket ben ik richting Koh Phi Phi gegaan, omdat ik daar had afgesproken met Anthony en Faye die ik nog van Vietnam en Cambodja ken. Uiteindelijk ben ik daar 5 nachten gebleven en hadden we een fantastische groep. Ongeveen 12 man groot met vooral Engelsen en nog 1 Nederlander. Maar wat een te gekke tijd heb ik daar gehad. Iedere avond flink op stap meestal eindigend op mooie strand van Phi Phi. Verder hebben we met deze groep nog een Boozecruise gedaan op een enorm jacht die ons bracht na Maya Beach (waar de film ' The Beach' is opgenomen) en Monkey Beach. Echt supergezellig gehad op die boot! Echt een aanrader.

Koh Tao

Na Phi Phi heb ik eerst nog een paar dagen gechilled op Krabi en nog bij locals thuis een feestje gebouwd alvorens ik naar Koh Tao ging om mn Open Water Diving Certificate te halen.

Bij aankomst kregen we direct die avond theorieles en tevens kregen we huiswerk mee voor die volgende dag. Dag 2 begon met wederom theorie en bespreken van het huiswerk alvorens we met de 1e echte duiksessie begonnen in het zwembad. Uiteindelijk was dit best cool, al was het maar in het zwembad. In het zwembad krijg je alle technieken uitgelegd die je moet beheersen onder water. Zoals het af kunnen zetten van je masker en deze weer opdoen en het water eruit laten gaan. Maar het belangrijkste is om met je longen je drijfvermogen te controleren, zodat je soepel door het water voortbeweegt. De dagen erna gingen we 2 duiken maken op 12 meter en 2 op 18 meter en kregen we nog een examen. En uiteindelijk heb ik dan mn PADI gehaald. Die avond hebben we dat dan ook flink gevierd met onze groep, wat trouwens een erg leuke groep was.

Nu ben ik weer in Bangkok om wat nieuwe kleren te kopen en een kappertje kan ik na 4 maanden ook wel weer gebruiken. Morgen vlieg ik naar Cairns (Australie), maar ik houd jullie op de hoogte

grts Dick

Reacties

Reacties

fam. Noeverman

ha Dick,

tjonge wat zie je veel! prachtige ervaringen lijken me dat en je bent nog niet eens op de helft. we wensen je nog een geweldige tijd ook straks in australie met je ouder,wij vonden het prachtig om niek weer te zien.

nou Dick alle goeds en hartelijke groeten van ons allen

pa en ma

hoi dick wij hebben mekaar vanmiddag gesproken,wij wensen jou veel plezier in australie en hopen jou te zien daar ongeveer 10 april gaan wij tussen twee hakjes te ontmoeten verder weer mooie foto maar die hadden wij al gezien ,verder een goede vlugt naar australie
grt pa en ma en gert

Egbert en Gea.

Hallo Dick, knap hoor een wereld reis maken,je doet het toch maar. Geniet er maar lekker van, en een mooi voor uitzicht als je ouders komen. groetjes ons.

Leo en Sini

Hallo Dick,

Je ziet wel heel wat als we het zo lezen, en je geniet er ook wel van. Weer mooie foto's.
Doe kalm an, en een goede reis naar Australie.


Groetjes Leo en Sini

geert en riekie beerzerveld

Prachtige verhalen. Geniet ervan. Het is zo voorbij. Hopenlijk hebben jullie straks een fijne tijd in Australie.
Je ouders komen dan op bezoek. Voor hun ook een belevenis.
Hartelijke groeten vanuit een kil en nat Beerzerveld.

henri & marieke

HEEEY DICK, wat een verhalen en foto's leuk hoor :) hoe is het leven in Australië...???? hou je het nog een beetje vol :P
Heel veel reis plezier, we zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen

Groetjes Henri en Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!